De onderwerpen waar ik over sprak op de Startersdag Den Bosch

Op donderdag 3 oktober om 21.00 uur mocht ik spreken op een evenement van Seats2Meet Den Bosch tijdens de Startersdagen.
Dit is een evenement dat landelijk op diverse plekken wordt georganiseerd om enthousiaste, startende ondernemers te inspireren.

startersdagen den bosch

Spreken is ook PR

Bij PR draait natuurlijk alles om naamsbekendheid en zichtbaarheid, dit kun je bereiken door publicaties in tijdschriften, maar ook door te spreken op evenementen.
Door een doelgroep te inspireren met jouw ondernemersverhaal of concrete handvatten aan te geven om ondernemers zelf aan de slag te helpen.
Hierdoor ben je niet alleen extra zichtbaarheid, maar profileer je jezelf al snel als expert en kun je direct in gesprek gaan met je potentiële klanten.

Regelmatig spreken

Ik ben iemand die nooit echt bang is geweest om te spreken, tenzij het ging over onderwerpen waar ik echt niets mee had.
Maar als ik mag spreken over mezelf en mijn unieke verhaal ben ik niet te stoppen. Ik maak mijn publiek graag enthousiast over ondernemen, locatie onafhankelijk zijn en zichtbaar zijn met je onderneming.
Natuurlijk vind ik het nog iedere keer spannend en ben ik snel impressed door andere sprekers, maar ik weet dat mijn verhaal uniek is ten opzichte van anderen.
Door regelmatig te spreken word ik steeds zelfverzekerder en ik leer ik omgaan met mijn publiek.

startersdagen den bosch

Startersdagen

Gisteren mocht ik spreken op een Startersdag in Den Bosch, bij Seats2Meet. Een onderwerp hadden we niet duidelijk bepaald, omdat we wilden kijken welke mensen we in de groep hadden.
Toen ik mijn verhaal begon over mijn digital nomad leven werd al snel duidelijk dat niemand uit de groep dit direct ambieerde, maar no worries.
Door middel van wat snelle vragen en wat twijfelachtige vingertjes bleek er meer interesse in het onderwerp ‘netwerken’.
Dus ik vertelde mijn publiek over diverse netwerkbijeenkomsten in de omgeving en hoe je bepaalt welk evenement het beste past bij jouw bedrijf.
De enige heldere uitleg daarbij van mij was om het gewoon te gaan proberen en de uitleg van mijn voorganger over een goede elevatorpitch ten harte te nemen.

De les die ik leerde

Spreken op een evenement gaat niet altijd goed, soms maak je fouten of is je doelgroep niet de juiste voor jouw verhaal.
Probeer daarom vragen te stellen en de interactie aan te gaan met je publiek. Als jij meer ervaring hebt dan je publiek op wat voor vlak dan ook, dan leren ze er altijd iets van.
Al met al vind ik spreken echt heel erg leuk, als ik dan ’s avonds in mijn bed terugdenk aan mijn woorden bedenk ik me dat mijn luisteraars misschien ook nog eens aan mij denken.
En wie weet haal ik er ook nog een klant uit ook…

Wist je dat je mij in kunt huren als spreker op jouw evenement?

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: