Hoe je een gastblog voor Marketingtribune.nl schrijft

Vandaag verscheen mijn artikel op een van de grootste Nederlandse marketing kennisbanken. Lees het hier!
Marketingtribune.nl is een website met maandelijks 220.000 views. Hier delen experts dagelijks tips over alle facetten van marketing en persoonlijke wins en failures.

marketingtribune

Marketingtribune

Marketingtribune kun je kennen van hun website, tijdschrift, online nieuwsbrief en diverse evenementen, waaronder het Influencer marketing event.
Ik vond het tijdschrift recentelijk op een openbare leestafel. Ik bladerde er wel eens doorheen, maar besefte me niet dat ook mijn verhaal perfect in het plaatje paste van dit blad.

Interviewpitch

Wat zou het fantastisch zijn om te vertellen dat dit bekende platform me had gevraagd, helaas ben ik nog niet zover.
Ik heb Marketingtribune namelijk zelf benaderd door middel van een interviewpitch.
Na het zien liggen van het blad besloot ik de hoofdredacteur op LinkedIn op te zoeken en nodigde ik hem uit ‘vrienden’ te worden.
Vrij direct kreeg ik een berichtje terug met de contactgegevens van de redactie en besloot ik te mailen.
Ik bekeek de website en besefte me dat het laatste artikel omtrent de ontwikkelingen binnen influencer marketing al een jaar geleden waren.
Gelukkig zijn er op het gebied van influencer marketing inmiddels wekelijks nieuwtjes en dus pitchte ik voor een artikel over dit onderwerp.
Ik trok dus de stoute schoenen aan en stuurde een e-mail richting de redactie.

Geaccepteerd!

Nog geen 5 minuten later ontvang ik een e-mail met een akkoord, mits ik het artikel deze week nog kon aanleveren.
Ik stuurde direct een e-mail terug met de vraag of er nog specifieke eisen aan het artikel werden gesteld.

‘Kritisch opbouwend, tikje provocerend wellicht, tips waar de marketeer iets aan heeft. Vooral: nieuws en nieuwe inzichten’

is wat ik terugkreeg.
Bang dat ik de deadline niet zou halen schoof ik alles aan de kant en begon ik te schrijven.
Nog geen 20 minuten later had ik een artikel klaar!
Ik liet het nog een paar nachtjes zo liggen, hopende op nieuwe informatie die mijn artikel zou verbeteren.
Uiteindelijk heb ik het artikel, precies zoals ik het initieel schreef, aangeleverd.

influencermarketing

Zo simpel kan het zijn

Het benaderen van media voor media-aandacht hoeft geen grote klus te zijn.
Het is een kwestie van durven en doen.
Helaas is daar vaak weinig tijd voor of weten we niet hoe we het aan moeten pakken.
Maar moeilijk hoeft het niet te zijn.
Een artikel op een website als Marketingtribune laat zien dat ik een expert bent en is dus een goede plek voor mij om gezien te worden.

Ben jij ook op zoek naar exposure? Get out there!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: