8 voordelen van een bedrijfsblog

Een blog maakt van een statische website een interactief, sociaal platform. Je maakt op je website een nieuwe pagina aan en je kunt direct beginnen met het verbeteren van je online zichtbaarheid.

1. Het geeft je bedrijf een gezicht

Een van de beste pagina’s van je bedrijf is de ‘Over’ pagina, maar weinig dingen zijn belangrijker dan het verhaal achter je bedrijf.
Jouw motivatie, missie en strategie kunnen voor een potentiële klant doorslaggevend zijn bij zijn/haar keuze.
Genoeg ruimte op je blog om persoonlijke verhalen en je motivatie toe te lichten.

2. SEO

SEO moet voor een bedrijfswebsite een prioriteit hebben! Een website kan goed worden ingericht met meta tags en beschrijvingen, maar een statische website scoort alsnog lager dan een interactieve pagina.
Google vindt het leuk als steeds wat nieuws verschijnt en je je website relevant houdt.
Een goede, organische plek in Google is erg belangrijk.

3. Vindbaarheid

Je vindbaarheid in Google wordt nog eens extra versterkt als je je blog SEO proof maakt. Gebruik in je teksten zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden als iemand iets intypt op Google.
Ieder blogbericht krijg een ander ander onderwerp en hoe meer invalshoeken en diverse zoekwoorden je ‘verstopt’ in je tekst hoe beter je wederom wordt gevonden.

4. Interactie

Een interactieve pagina is niet alleen beter voor je zoekresultaten, maar ook voor je bezoekers.
Zo heb ik een aantal vaste fans die op meditatie gerelateerde artikelen altijd reageren, maar ook mensen die regelmatige kritische vragen stellen over PR.
Ik vind het leuk om het gesprek aan te gaan en nog belangrijker een band te creëren met mijn publiek.

5. Meer bezoekers

En omdat je hoger in Google verschijnt trekt je website meer bezoekers. Zo trekt Meet Me At The Beach meer bezoekers dan Desk Dertig, maar klikken er alsnog veel mensen door naar mijn PR-website.
Ondanks dat MMATB een externe bedrijfsblog is haalt hij nog steeds bezoekers naar mijn bedrijfswebsite.

6. Meer autoriteit

Omdat je inhoudelijke verhalen en tips deelt over je expertise kom je geloofwaardig en professioneel over.
Een goede lead tot meer klanten is het delen van kennis. Bezoekers van je website kunnen je tips opvolgen, maar als ze er niet uitkomen wie bellen ze dan?

7. Kennisbank

Iedereen die vragen heeft over wat je precies doet of inhoudelijke tips nodig heeft kun je direct doorverwijzen.
Potentiële klanten met vragen over je werkwijze, offertes of het verhaal achter je bedrijf hoef je alleen maar je kaartje te geven of je link naar door te sturen.
Meer bezoekers = meer klanten!

8. Meer klanten

Ga je de komende tijd actief bloggen en bied je consistent goede, vindbare content aan?
Dan zul je zien dat je bezoekersaantallen zullen stijgen, maar ook je acquisitie.
At the end of the line is dat toch de reden waar we het voor doen.
Houd wel in je achterhoofd dat bloggen een lange termijn investering moet zijn voor het zich afbetaald.

Ondanks dat bloggen vaak geen geld kost, kan er wel veel tijd in gaan zitten.
Heb jij deze tijd en expertise niet? Klop dan eens bij mij aan! Ik blog al sinds 2014 en heb inmiddels meer dan 10 jaar ervaring met het optimaliseren van de zichtbaarheid van bedrijven.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: