De voordelen van influencermarketing

Als je nog niet bekend bent met namen als Anna Nooshin, Beautygloss, Nikkie Tutorials of Enzo Knol dan is deze blogpost voor jou!
Als ondernemer is het belang dat mensen je kennen, zichtbaar zijn zowel offline als online is dus enorm belangrijk, anders zullen klanten je ook nooit vinden!
Een methode om je online zichtbaarheid te optimaliseren is door middel van influencermarketing.

influencer reist

Wat zijn influencers?

Influencers zijn mensen die bovenmatig veel invloed uitoefenen op de buitenwereld en indirect op hun koopgedrag.
Ze zijn actief op de diverse sociale platforms en kunnen zo gevolgd worden.
YouTube, Instagram en Snapchat zijn hierin de belangrijkste media.
Influencers kunnen reclame maken voor een product of dienst zonder dat je het echt door hebt, zo kunnen influencers je bedrijf een enorme boost geven!

Waarom influencermarketing?

Het is slim om met een influencer samen te werken, omdat zij vaak honderden, duizenden of zelfs soms miljoenen volgers kunnen hebben.
Deze volgers krijgen dagelijks, wekelijks of maandelijks een update van al het nieuws omtrent het betreffende kanaal.
Maakt Nikkie Tutorials een make-up video met de nieuwe oogschaduw van MAC en vindt je die look te gek?
Kans is groot dat je deze oogschaduw overweegt bij een nieuwe aankoop!

influencer op youtube

Welke influencer?

Het begint bij het bepalen welke influencer het beste matcht met jouw merk. Dit kan een Nikkie Tutorials zijn met 12 miljoen volgers, maar ook een zogeheten ‘micro-influencer’.
Een micro-influencer heeft een kleinere groep followers, maar is authentiek, persoonlijker en meer naturel.
Denk vervolgens goed na bij wat de volgende 3 partijen halen uit jouw samenwerking.
1. Jouw bedrijf
2. De influencer
3. Hun publiek
Een influencer werkt als snel niet met je samen als ze er zelf niets uit kunnen halen.

Een gouden match

Jouw bedrijf gaat uiteindelijk genieten van het bereik van de gekozen influencer en dus is het belangrijk een goede match te vinden.
Als je gewoon vraagt of je wat op mag sturen en het product blijkt uiteindelijk irrelevant, dan is je moeite voor niets geweest en gebruikt de influencer je product niet.
Vervolgens kies je bijvoorbeeld voor een review op het blog, de video of ander sociaal platform.
Een weggeefactie, kortingscode of een simpele vermelding kan je al veel exposure en conversie opleveren.

Vervolgens is het zaak dat je je gekozen influencer benadert met een persoonlijk bericht en open kaart speelt over je doel bij deze samenwerking.
Een mooie samenwerking kan tot stand komen als je de influencer ook laat meedenken over de mogelijkheden.

Het vinden van een goede match kan een tijdrovende klus zijn. Tevens vraagt influencermarketing monitoring en bijsturing.
Schroom niet me te benaderen als je de perfecte match nog niet hebt gevonden!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 gedachten over “De voordelen van influencermarketing”

%d bloggers liken dit: